bunga

Pulangan bagus

Cerita2 Business & Poligami…💵💵

3 tahun lalu ada kawan aku sorang ni kahwin kali ke-2 tanpa pengetahuan 1st isteri . Letak isteri ke-2 kat Seremban. Belikan rumah untuk isteri ke-2 harga RM 250,000dan pada masa sama bagi duit poket tiap2 bulan RM 2000

Bulan lepas dah bercerai…. Sedih sangat. Kasihan aku tengok… Dalam keadaan sedih tu dia pun jual rumah dia and ada lah orang nak beli dalam harga RM 430,000

Dia pun buatlah kira2 conggak simple jer;

Beli rumah: RM 250,000
Belanja bulanan: RM 2000 x 36 bulan
= RM 72,000

Jumlah keseluruhan perbelanjaan:
= RM 322,000

Untung bersih:
RM 430k – RM 322k = RM 108k ..!

Dia pun kata RM108 k siap dapat “percuma percuma” lagi… Bagus jugak ya… Hilanglah sedih dia…
Namun dia rasa bersalah pada isteri pertama dia sebab rahsiakan perkahwinan itu selama 3 tahun.

Bagi menebus rasa bersalah dia, maka dia serahkan RM 108k tadi kepada isteri dia dan jelaskan dari mana duit tersebut datang.

Isterinya begitu marah dan kecewa lalu berkata: “dasar jantan bodoh!! Kenapa Kau tak kahwin sampai 4 jer terus kalau tau dapat pulangan yg bagus macam ni!!!
Bodoh!!!”….😂😂😂

Boleh Mencuba jika minat berniaga.. 💰💰

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *