Breaking News

Kisah Budak Paling Bodoh

September 10, 2016

Kisah Budak Paling Bodoh Dalam Dunia.. Sambil menggunting rambut seorang pelanggan, Mamak tukang gunting menunjuk kepada Ajoi yang bermain di depan kedainya sambil berkata. Mamak: “Tgk budak yang pakai baju power ranger tu adalah budak yang paling bodoh di dunia” ✿PELANGGAN : “Naper awak cakap macam tu mamak?” ✿MAMAK : “Awak tgk ni..”sambil memanggil Ajoi […]

Read More

Ni citer JANDA 18 tahun

September 6, 2016

Al kisah seorang duda 36 tahun (Mael kangkung namanya) yang kematian isteri 3 tahun lepas termenung panjang di anjung rumah. Pak Mat Broker lalu didepan umah Mael. Tegur Pak Mat, “Naper ko ni.. Mael? Macam orang tak terurus dah aku tengok”. “Biasa la Pak Mat.. Hidup bujang ni x de sapa nak uruskan makan minum..” […]

Read More

Cerita Pak Pandir

September 1, 2016

Pak Pandir ke kebun getah Seperti biasa Pak Pandir hendak pergi memotong getah. Mak Andeh akan menyediakan peralatan Pak Pandir. Pak Pandir pun pergilah nak memotong getah. “Hati-hati ya bang semasa tepi jalan besar tu nanti!” pesan Mak Andeh. Pak Pandir akan berjalan kaki melalui sebuah jalanraya untuk sampai di kebun getahnya. Semasa Pak Pandir […]

Read More

40 Cerita MAKAN

August 27, 2016

40 Cerita *MAKAN* 1. Paling sdap *makan* free 2. Paling mahal *makan* angin. 3. Paling pahit *makan* hati. 4. Paling lama nak pencen *makan* gaji 5. Paling susah *makan* pasir. 6. Paling celupar *makan* penampar 7. Paling terkesan *makan* dalam 8. Paling sikit *makan* tepi 9. Paling best *makan* tidur *makan* tidur 10. Paling bahaya […]

Read More

Untung dan rugi

August 23, 2016

“`Pelajaran tauhid yg sangat bernilai … Dahulu kala, ada seorang petani miskin memiliki seekor kuda putih yang sangat cantik dan gagah.. Suatu hari, seorang saudagar kaya ingin membeli kuda itu dan menawarkan harga yang sangat tinggi.. Sayang si petani miskin itu tidak menjualnya.. Kawan2nya mentertawakan dan mengejek karena dia tidak menjual kudanya.. Keesokan harinya, kuda […]

Read More

Salah faham

August 10, 2016

Bini den antar gambar… Perempuan pakai tudung 3 orang… Bini den suruh pilih mana satu… Den mesej… saya xkisah…janji dia bole buat jadi kawan baik awak… saya pilih yg no2… nampak manis muka dia… Tetiba bini den… taip @#$%& *-+( )!📢”‘:;💥/? ~`|⚡🔥💥•√ π÷× {}⚡🔥£📢¢€ °💥^_= []™M16®© ¶\… macam mesin gun siap bom bagai… Rupanya dia […]

Read More

Lawak suami isteri

August 8, 2016

Ado bini ore tu ..mintok izin nge tok laki nok belajar berene di kole tok jauh dari rumah dio. Isteri :Abe, ambo nok belajar berene lah , nanti buleh slim sikit kut body ambo ni kalu berene sokmo Suami : Jange ngepek kokse lah Yang, tok payoh lah….. ikan paus tu hari hari berene tak […]

Read More

Persoalan agama antara suami dan isteri

August 6, 2016

Sembang dan pertanyaan *isteri* dgn *ustaz* semasa di suatu majlis….kpd smua para2 suami yg perihatin pasal hidung *isteri*: Ust, kenapa rata2 perempuan lebih suka membuat seks berbanding lelaki? *ustaz*: Yaaa… seperti umpama kamu tgh korek hidung. Yg terasa sdap tu lubang hidung kamu berbanding jari.. *isteri*: Owhhh.. jadi kalau begitu kenapa perempuan tidak suka diperkosa […]

Read More

Hai Melayu

August 4, 2016

Hai Melayu! Pedihnya sajak A. Samad Said ni … rumahmu semua dibina indonesia, ekonomi pula dikuasai cina, golongan profesional semuanya india, warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa, warga bangla pula menjadi JaGa, orang Nepal yang menabur baja, orang pakistan usung karpet jaja merata, lalu melayu ada apa? harapkan ustaz, saling menyesat, harapkan hiburan, […]

Read More

Lembu Jantan beranak

August 2, 2016

Kali pertama dalam hidup tengok lembu jantan beranak. Mulanya tak percaya sebab ia sangat mustahil untuk berlaku tetapi bila disaksikan dengan mata sendiri, aku terpaksa terima kebenarannya. Aku sempat berbual dengan pemiliknya Jantan bin Abdullah… lembu dialah yang beranak…

Read More